måndag 4 april 2011

Jaycut.com

Jag har fått frågan om det finns alternativprogram till iMovie, om man vill arbeta med greenscreen. Jag tipsades av Judit Pozna på IKT-samordningen i Lund om Jaycut.com. Det är en sida på nätet där du kan redigera film. Allt som krävs är att man skapar ett konto (i mitt fall habe81) och det är givetvis gratis.
Nyfiken som man är var man tvungen att testa och efter några minuter hade jag lärt mig.
Det var enkelt! Passade på att göra en skärminspelning av hur man gör.
Med Jaycut kan du även enkelt göra övergångar mellan klipp, lägga in text, spela in direkt med webbkamera, spela in speakerröst med mera. Det får jag testa!

2 kommentarer:

  1. Tack vare dig och ditt "tal" på TMS och din lilla instruktionsvideo har nu mina sjuor gjort filmed med green screen och fixar för fullt i Jaycut. Vi har mycket att lära när det gäller kvalitet, men kul är det!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt kul att höra! Lycka till!

    SvaraRadera