tisdag 19 juni 2012

Learning is The shit

Jag har haft nöjet att få vara en av 250 deltagare på "Learning is the shit". En härlig, häftig och inspirerande upplevelse. Ta en stor gryta, släng i en massa pedagogik, Cirkus Cirkör, solsken, picknicklunch, hjärta, hjärna, idéer, härliga människor, inspiration och toppa med lite Ska-musik live. Då har du en bild av vad "Learning is the shit är"!
En av delarna i denna konferens är Unconference, dvs möjligheten för deltagarna att sätta upp sig på "gridden". Det kan vara något intressant man vill visa och prata om, något man brinner för eller en fråga man vill få svar på eller vill diskutera med andra. Min gamle parhäst och vän Olle beskriver konferensen väldigt bra i sin blogg.
Jag satte upp mig för att jag ville prata och visa hur man kan jobba med film i skolan. Lite orolig gick man till tältet lite halvt förberedd, men drog igång med entusiasm. Mitt mål var mer att så positiva inspirerande frön, än att lära ut hur man gör. Eftersom jag fick positiv kritik efter min "show" så växte man lite, man kände att det jag gör är intressant och bra. Då kan ni tänka hur det känns när man sedan får frågan om man kan tänka sig att även ha ett pass nästa dag.
Jag kommer under veckan att lägga upp mina presentationer här i bloggen (du hittar allt under fliken "Learning is the shit!"!




- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Grymt inspirerande Hannes! Hela konferensen var Fullständigt Awesome :))) Lycka till i framtiden och låt din väg gå dig till mötes.
    /Magnus L

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag önskar dig detsamma! Hoppas att jag får se och höra om ert kommande filmarbete!

    SvaraRadera